SM GULD!!!


Alltså vilken fest det va igår! Helt sanslöst, en av de mest imponerande jag sett.. Att så många visade sitt stöd för ett lag, har jag nog aldrig sett. Men nu är det klart, den 23e Oktober kommer HIF att ta emot guldet. Fan va skönt det känns att inte allt avgörs på sista matchen utan att man vet de redan nu :) Kan man ju planera lite.. Så glad att jag var ute i god tid med att fixa biljett.

Iallafall tänkte berätta om dagen igår.. Jag mötte upp Natalie vid halv ett på Gustav Adolfstorg, vi tog bussen ner till Olearys för att se matchen mellan GAIS - HIF.. När vi kommer dit så får vi ett bra bord och när vi inhandlat första drickan som för mig var cocacola så märkte vi att SVT var där och filmade så jag vet inte om jag är med på tv nån stans :D Lär man väl få höra isåfall. När matchen var slut så bad vi om ett bord där uppe och de fick vi. Mysigt var de i källaren men palla springa upp och ner såfort man ska på toa eller när Natta skulle röka. Iallafall så började AIK - MFF 30 min efter och den vill vi ju se eftersom de var de resultatet som slutligen gjorde oss till mästare.. Ända fram till 92e minuten trodde vi att vi skulle få vänta med att fira.. Men så blev de inte, guuud vilken lycka! Folket blev som galan! När matchen var slut va de att gå ner på centralstationen och möta upp HIFarna som kom med tåget från Göteborg för att ta sig upp till Olympia och fira alla.. Herregud vilken stämning! Jag och Natalie brottde oss igenom folkmasserna och stod längstfram.. När väl spelarna kom ut så bröt alla ut i sån glädje att vakterna inte kunde styra upp allt och ja jag och Natalie klätrade över kravallstaketet liksom alla andra :D In och kramade om alla spelare och de sprutades skumpa! De spelade "På gator röda och blå" alla sjöng med och vilken lycka som svävade över Olympia. När firandet där var över så begav sig alla ner till Olearys och där var de ett vilt firande, HIF ramsor och massa musik! Fick sedan höra att HIF spelarna var på Grand Hotell så jag och Natalie gick över gatan till Grand.. Och visst var dom där! :) Träffade några av dom.. Va överdrivet mycke press och ja kaos helt enkelt.
Men jag och Natalie blev fotade av Expressen ;) hahaha

Har massor med bilder och filmer från igår men orkar inte lägga upp allt :D



SM GUUUUUUUUUUUUULD!





Såklart var man längst fram :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
AngelicaJohansson