Annelies!


För ett par år sedan så hade jag en ponny, en jättefin ponny som drog till sig blickarna rejält! När den kom va den inte så värst vacker men den blev finare och finare. Hon hade fått för så hon var inte riden så mycket men vi satte igång henne efter ca 5 dagar. Hon va snäll men väldigt pigg! Hon var då väldigt orolig i munnen och vi hade svårt att hitta ett bett hon gillade, men efter ett tag så hittade vi bettet hon älskade. Ett "happy-mouth" rakt phelam. Hon  gick som en klocka! Och hon utvecklades mer och mer. Jag tyckte ofta att hon såg typ halt ut men de va hon inte, eller jag tror inte de.
Efter ett par månader och många provat henne så va de äntligen en familj som ville ha henne. Vi bokade besiktning. Väl där så när vi tar ut Annelies ur släpet så har hon gjort nåt konstigt påvägen dit. Hon är iallafall svullen i sitt ena framknä vilket hon inte var dagen innan eller innan vi lastade. Hon va liiite halt på de benet med vilken inte var konstigt. Vi fick rekomendationen att hon skulle vila och bara gå i hage i 2 veckor och sen rida som vanligt och besiktiga igen om en 4 veckor. Sagt och gjort.. Vi bokade en ny tid, fast inte på klinik denna gången då dom kollade allt annat och de var bra så de visste vi redan att de va. Så ett nytt böjprov skulle göras. När jag tar in henne från hagen har hon balltrampat sig och är halt på andra benet istället så jag fick ringa och avboka besiktningen.. Lite tröttsamt! Då hade jag haft Annelies i ca 6 månader vilket inte var tanken, hon skulle säljas snabbt och lätt. Så jag tog kontakt med dom jag köpte henne av och sa att de går inte att sälja henne och fråga om dom var intresserad av att köpa tillbaka henne. De ville dom då dom visste att de var en fin häst! Jag bokade en transport ner till Holland men vad jag förstått nu i efterhand så kom hon aldrig ner dit utan stannade i danmark där hon är än idag. Fått kontakt med en familj som haft henne under en kortare tid men hon var då halt. Så dom skickade en länk med massa bilder och GUD va man blir besviken när man ser en så fin häst se ut på de viset.. :/


Såhär ser hon ut nu!


Såhär såg hon ut när hon var hos mig!















Denna bilden tog jag precis innan hon åkte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
AngelicaJohansson