Sent jag vet


Kom nyss hem som jag sa har jag varit med Linda i stallet. Hjälpt henne med hästarna och kollat när hon ridit. Tog in hingstisen och skulle träna lite med han och se hur han reagarade på att ha inspänningar så han känner lite motstånd i bettet men de gick inte så bra. Vi tog in alla hästarna när vi mockat och gjort allt vi skulle sen tog vi ut Danny för Linda skulle rida han lite på ridbanan och de gick fint med tanke på att han inte är så mycke riden. Sen in med han och började fixa hingsten. Tar ut han på ridbanan och han linkar jättemycke. Jag börjar trava med han och han är väldigt halt. Känner på benen visst att han är lite varm i ena frambenet men inte så man tycker de borde va en så grov hälta. Tar in han i stallet och börjar känna igenom, trycka & klämma men hittar inget. Hovböld är de första vi båda är överrens om men ringer till djursjukhuser för att va på säkra sidan, dom tror samma sak men inget man kan vet. Iallafall skulle vi avakta till morgon. Har en tid imorgon lika bra att kolla upp de i ett tidigt skede så vi får rätt på det. Men med 99% säkerhet vet vi att de är hovböld.

Så imorron börjar dagen med ett besökt på djursjukhuset. Alltid lika spännande! Hehe..
Sen efter de vet jag inte vad som händer, bara ta de lugnt? När man är igång hela dagen pallar man inte göra nåt sen på kvällen eller de lilla de är kvar av dagen. :P

Åh just de, ni vet jag gnälld om tjockisar :P Så innan idag käkade jag kebab, lite ångest men skit i de :) Fyllde på med ett marabou.. Mumma!

Men nu ska jag se reprisen på Efterlyst som jag missa nu ikväll jag och Linda har suttit i bilen och snackat skit och planerat ;) Haha!

Joo förresten en rolig sak innan jag slutar skriva för idag.. Jag & Linda satt i hennes bil här nere nedanför mitt hus och här är ju massa parkeringar & grage. Vi sitter och snackar och först kommer en som vill in i sitt garage som visar och blinka att hon ska in, vi bakar bak och hon kommer in. Sen kommer de en nöt som ska fickparkera vi världens största ficka dessutom med en mini bil. Och de gick inte så bra, utan att överdriva håller hon på i 5 minuter utan att lyckas och ber oss att flytta oss. Vi flyttar oss och hon håller väl på 10-15 min till.. Ajaj, tillsist kommer nåt annat mongo och hjälper henne att backa in, var är körkortet? Till råga på detta så stället vi ju oss längre fram efter som hon bad oss att flytta oss.. Så vi ställer oss för en parkeringsplats som är förhyrd.. De kommer en bil och står och bara lyser jag occh Linda tar ironiskt på oss solglasögonen för den blendar oss. Vi står ju kvar och fattar inte att han vill in i sin parkering, för han visar inga tecken. Kunde ju likaväl stått och väntat på nån.. Vad vet vi? Men sen tutar han och vi bakar bak. Kan backar in i sin ficka och när han går förbi oss gör han tecken att vi är dummaa i huvudet både jag och Linda gör samma sak tillbaka.. ja jag vet barnsliga men vafan! Han va äldre än oss två tillsammans.. Så de är så :) Imorron ska vi va barnsliga igen! Hahaha!

Nu är blogg.se cp igen och de skulle inte bli såhär med fet stil osv.. Men men.. Får väl va så för denna gången.. Blöö ni suger rumpehååål!


Fina Annelies!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
AngelicaJohansson