Låång dag..


Jahaa, är ju inte liiite trött nu kan jag säga. Vaknade kl 06.30 och kunde inte somna om så de va bara att gå upp och börja dagen. Satt mig och gjorde en header till Sofia. Sen tog jag ett bad och fixade mig tills Linda kom och hämtade mig. Sen ut och lasta "Hingsti-Pingsti" och vidare mot djursjukhuset. De sjuka i hela denna storyn är att imorse va han inte en varm eller gallig dessutom ohalt. Aja, för att vara på säkra sida så åkte vi in och kolla han. Visade sig inte ens va en hovböld utan bara väldigt mjuka hovar, så skor skulle ta bort hans ajaj.. Så på måndag åker vi in med han igen och skor han hos Anders på djursjukhuset så de blir ordentligt gjort. :)
Haha de roliga va att Linda håna mig, kolla så gott om tid vi har men jag tyckte att vi skulle va ute i god tid i och med att han inte är van att åka trailer eller va ute på andra ställen. Så när vi märkte att vi låt 40 minuter före i planeringen så svängde vi in på Statoil på berga och handlade dricka och lite fika.. När vi kommer ut och ska in i bilen slutar de elektriska låset att funka och vi kommer inte in i bilen.. Snyggt liksom, hästen i släpet och vi kommer in i bilen ;) Haha! De va bara att pilla sig in på Bildeve och fixa nya batterier, tur de hände där för nu löste de ju sig i och med att Bildeve ligger mitt emot.

Sen när vi gjort de så släpte vi ut han och den andra unghingsten i hagen och sen gav dom andra hö och åkte till Familia och käka. Blev thai-buffé, smarrigt värre! När jag kom hem va jag mer eller mindre död! Slummrade till lite på soffan innan.. Va nyss på Netto och handla lite bacon chip, ett marabou och läsk :) Gotte!

Så idag har de hänt en del kan man säga :) På gott & ont får man väl säga.. Hihi


Hingstis!  <3


Dressyr trav


Hahahahahaha! Mes-Tojje eller Donkey som jag kallar han :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
AngelicaJohansson