Inte haft tid eller lust att blogga..


Hejsan!
Jag lever, jag är inte dö, men har verken haft tid eller lust att blogga. Har egentligen inte de nu heller men känner mig tvungen.



Jobbade ju som sagt i fredags, hade invigning på mitt nya jobb (Salt) heter de. Jobbade från 18.00-02.45. Va helt slut när jag kom hem, stå upp i 8 timmar utan en enda paus är jobbigt plus att de va väldigt stressigt för först hade vi ca 50-60 matgäster som vi va 3 st att ta hand om på en och samma gång eftersom att maten serverades kl 20.00. Sen va där en som stod i baren som hade noll koll så fick va på två stationer som man säger. Så ja, röven full! Sen när maten var serverad och avdukat så bytade vi personal i baren för de funkade inte så jag & ägarens fru Anne stod där istället då flöt de på sååå mycket bättre. Stressigt stundvis men de gick. Lite svårt när alla är nya och inte har rutiner eller vet var allt finns. Men när man kom hem så somnade man som en stock.

Vaknade 06.30 av grannarnas jävla dampungar som har sitt rum vägg i vägg med vårt sovrum, tyvärr så ska faktiskt vissa inte ha barn dom fräldrarna är två st som inte ska de för dom har ingen respekt för andra. Gick verkligen inte att sova, satte igång stereon vi har där inne på låg volym men hörde dom vissla i visspelpipa, banka & skrika som stuckna grisar. Så jävla respektlöst. Men är de nu så att jag ska fortsätta jobba natt kommer jag att lämna klagomål, eftersom jag redan frågat dom en gång om dom kan ta de lugnt i trappan för när dom är ute i trapphuset låter dom som en hel armé! Men dom tror dom är kung på täppan vi får väl se vem som flyttar först är så mäckta trött på dom nu så jag kan spy. Spottar på deras dörr varje gång jag går förbi, omoget jag vet men känns så jävla bra ;) Efter de pappan i familjen sa till mig så är de värt varenda snorloska :)

Igår hade vi kalas för lilla Sam som blev 2 år! Grattis lilla Sammingen! Känns overkligt att tiden kan gå så jävla fort..?! Men nu har han fått ännumer leksaker.. Vet inte hur vi ska få plats med allt. Hehe! av oss fick han kläder, skor, och ett sånt stort "kök" med massa köksgrejer och låssas mat. Så han är överlycklig. Sen fick han gåcykel, en trehjuling, kläder, och massa leksaker.. Har säkert missat nåt ;) Så vi kalasa med 12 av de närmsta släktingarna till han från både min och Ottos sida :) Så de va smörgåstårta, kakor & vanlig tårta. Så igår va inte nån smal-dag precis.. Men han fyllde 2 år och jag tänker inte banta på hans 2 årsdag :) De ska man ju fira!

Jobbade igår med mellan 20.00-02.30. Rullade på sååå himmla bra, lugnt och skönt.. Kan ju passa på att säga att vi har lätt stans bästa priser.. Vem säljer Redbull/vodka 4:or fr 29 kr? Kan med handen på hjärtat lova er att de bara är vi. Så blev rätt många sånna att blanda igår. Sen efter de gick jag ner i stan tänkte äta lite men mitt ställe har visst gått i konkurs så de blev inget, träffade dock Fideli. :) Jättekul! Va verkligen inte igår. Satt utanför ett av stans äckligaste kebabställen och snackade på en bänk innan vi bestämde oss för att åka hem när vi blev vittne till ett så sjukt bråk! Vi ser 2 killar komma ut från Tempel (nattklubb) med blod i HELA ansiktet, sen ser man att dom joggar bort mot Maria kyrkan. Sen tar de max 3-4 minuter så kommer 5 st killar gåendes i lugn tackt förbi oss.. Då buntar typ ca 40 pers ihop sig och går emot dessa fem då är de en av dom som slått dessa två killar med blod i huvudet. Killen som slog vet jag vem det är och han är HELT JÄVLA GALEN I HJÄRNAN! Polisen vågade inte gripa han, inte vakterna heller. Bara avvisade han från platsen trotts att han med 90% säkerhet brutit nästan på två utländska killar. Hur sjukt är inte de? Men då bestämde vi oss för att gå till knutan och ta vars en taxi hem så blev ingen natt-Wook för mig :( Men nu vet jag de, ska inte gå ner från söder för att äta wook för den har kursat.. :/ Dom som hade så jävla god mat och de enda stället på natten som inte serverade KEBAB..

Bilder på Sam & kalaset kommer men de gör jag när jag piggnat till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
AngelicaJohansson